1. ΓΕΝΙΚΑ
Τα ποδήλατα 🚲 των τελευταίων χρόνων ( 2010 και μετά ) , είναι καταπληκτικά με πολλές δυνατότητες . Έχουν όμορφα χαρακτηριστικά , με την τεχνολογία να έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι . Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν , είναι οι ταχύτητες .
Θυμάμαι το πρώτο μου ποδήλατο , ένα μικρό με κόντρα για φρένο και βέβαια χωρίς ταχύτητες . Ανηφόρα δεν ανέβαινε με τίποτα και στην ευθεία ήταν πιο αργό και από τη χελώνα , που λέει ο λόγος .
Τοποθετήθηκαν κάποιοι οδοντωτοί δίσκοι στο πετάλι και στον πίσω τροχό και το ποδήλατο , μπορεί να πετάξει !!! Ναι καλά ακούσατε . Το ποδήλατο , όχι ηλεκτρικό αλλά ποδαράτο , υπό κάποιες προϋποθέσεις , μπορεί να αναπτύξει και 60 με 70 χλμ / ω !!! Επιπλέον , είναι γεμάτο ανέσεις και θα βρείτε πολλά συμπληρωματικά εξαρτήματα για αυτό .
Εύχομαι στο μέλλον , να δω ανθρώπους που θα κάνουν πολλά πράγματα για αυτό και πάντα ανιδιοτελώς . Το ποδήλατο , μπορεί να προσφέρει μόνο καλά στο λαό και στο περιβάλλον .
2. ΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Εικόνα 1 , Τα γρανάζια στον πίσω τροχό
'Εχουμε να κάνουμε με δυο γκρουπ γραναζιών . Το ένα βρίσκεται στα πετάλια και το άλλο στον πίσω τροχό ( κασέτα ) . Αυτό που βρίσκεται στα πετάλια , αποτελείται από 3 γρανάζια . Στον πίσω τροχό αποτελείται από 7 . Αυτό σημαίνει ότι έχει 21 ταχύτητες ( 3 * 7 ) .
Επίσης στο ποδήλατο , τα όργανα χειρισμού βρίσκονται στο τιμόνι :
Εικόνα 2 , Χειριστήριο πεταλιού
Στο αριστερό μέρος βρίσκεται το χειριστήριο πεταλιού με τις 3 επιλογές . Το 3 αντιστοιχεί στο μεγάλο γρανάζι , το 2 αντιστοιχεί στο μεσαίο και το 1 αντιστοιχεί στο μικρότερο . Για μεγάλες ταχύτητες επιλέγουμε το 3 .
Εικόνα 3 , Χειριστήριο πίσω τροχού
Στο δεξί μέρος βρίσκεται το χειριστήριο πίσω τροχού , με τις 7 επιλογές . Το 7 αντιστοιχεί στο μικρότερο γρανάζι και το 1 αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο . Για μεγάλες ταχύτητες επιλέγουμε το 7 . Για ανηφόρες επιλέγουμε το 1 .
Εικόνα 4 , Διάταξη γραναζιών για ανάλογες ταχύτητες
3. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
Η ρύθμιση των ταχυτήτων , περιλαμβάνει τα εξής βασικά :
3.1 Τεντωμένα συρματόσχοινα .
Το πρώτο που κάνουμε , είναι να τεντώσουμε τα συρματόσχοινα . Φέρνουμε την αλυσίδα στο μικρό γρανάζι του πίσω τροχού και στο μεγάλο γρανάζι των πεταλιών . Στρίβουμε όλο δεξιόστροφα τον κοχλία του συρματόσχοινου ( τον ονομάζω Σ ) . Αν είναι χαλαρό το συρματόσχοινο , ξεσφίγγουμε τη βίδα και το τεντώνουμε με το χέρι ή με μια πένσα . Στη συνέχεια σφίγγουμε τη βίδα .
3.2 Οι βίδες H και L .
Αφορούν τα όρια για την αλυσίδα . Με πιο απλά λόγια , την εμποδίζουν να βγαίνει πιο έξω από τα εξωτερικά γρανάζια .
Τι ισχύει στον πίσω τροχό ; Το H αντιστοιχεί στο μικρό γρανάζι και το L αντιστοιχεί στο μεγάλο γρανάζι .
Τι ισχύει στα πετάλια ; Το H αντιστοιχεί στο μεγάλο γρανάζι και το L αντιστοιχεί στο μικρό γρανάζι .
3.3 'Εναρξη ρύθμισης στον πίσω τροχό .
Πριν ξεκινήσουμε , για κάθε θέση γραναζιού , το σασμάν ( π.χ. shimano ) θα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένο με αυτό .
Από το μικρό γρανάζι που βρίσκεται η αλυσίδα ( θέση 7 ) , θέλουμε να ανέβει στο αμέσως επόμενο , δηλαδή στη θέση 6 . Γυρνάμε μισή στροφή αριστερά τον κοχλία Σ του συρματόσχοινου . Πιέζουμε το δεξιό κάτω χειριστήριο , από 7 να γράψει 6 . Αν η αλυσίδα δεν ανεβαίνει , επιστρέφουμε το χειριστήριο στη θέση 7 και επαναλαμβάνουμε τις αριστερές στροφές του κοχλία Σ , μέχρις ωσότου η αλυσίδα ανεβαίνει αθόρυβα στο γρανάζι 6 .
Μόλις ανέβει η αλυσίδα στη θέση 6 , πιέζουμε το δεξιό απάνω χειριστήριο για να δούμε αν θα κατέβει στο γρανάζι 7 . Αν δεν κατέβει , γυρνάμε δεξιόστροφα τον κοχλία Σ του συρματόσχοινου . Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία , μέχρι η αλυσίδα να κατεβαίνει αθόρυβα στη θέση 7 . Την ίδια εργασία κάνουμε για όλα τα γρανάζια , ανέβασμα και κατέβασμα .
3.4 Ρύθμιση των γραναζιών στα πετάλια .
Με τον ίδιο τρόπο και μάλιστα πιο εύκολα απ' ότι κάναμε στον πίσω τροχό , γίνεται η ρύθμιση και στα 3 γρανάζια των πεταλιών .
3.5 Η βίδα Β τεντώματος .
Υπάρχει μια ξεχωριστή βίδα ( Β ) πάνω στο μηχανισμό ( σασμάν ) την οποία δεν πειράζουμε . Η ρύθμιση αφορά την καλύτερη εφαρμογή της αλυσίδας , στα δόντια του γραναζιού .
Εικόνα 5 , Βίδα Β τεντώματος
4. ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΙΣ
Αριστερό χειριστήριο τιμονιού ( Απάνω χειρ. - Κάτω χειρ. ) : Απάνω Κατεβάζει ( 3 ---> 1 ) , για ανηφόρες Κάτω Ανεβάζει ( 1 ---> 3 ) , για μέγιστη ταχύτητα Δεξιό χειριστήριο τιμονιού ( Απάνω χειριστήριο - Κάτω χειριστήριο ) : Απάνω Ανεβάζει ( 1 ---> 7 ) , για μέγιστη ταχύτητα Κάτω Κατεβάζει ( 7 ---> 1 ) , για ανηφόρες Βίδα συρματόσχοινου ταχύτητας : Στο Ανέβασμα - Αριστερόστροφα Στο Κατέβασμα - Δεξιόστροφα |
ΣΗΜ. Οι ρυθμίσεις και απομνημονεύσεις , αφορούν συγκεκριμένο ποδήλατο . |
5. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Απαραίτητος εξοπλισμός είναι :
• Φώτα μπροστά και πίσω . • Κουδούνι . • Εργαλεία . • Σταντ ποδηλάτου. • Σαμπρέλα . • Τρόμπα . • Κλειδαριά - Συναγερμός . • Κράνος . |
Εικόνα 6 , Ηλεκτρική τρόμπα τσέπης
Προαιρετικός εξοπλισμός είναι :
• Λασπωτήρες ( μπρος - πίσω ) . • Σταντ για κινητό . • Αναπαυτική σέλα . • Κουκούλα . • Βάση ποδηλάτου . • Παγουροθήκη . • Σχάρα . • Χερούλια . • Καλαθάκι . • Ανακλαστήρες ποδηλάτου . |
6. ΤΟ ΤΑΧΥΜΕΤΡΟ
Εγκαταστήστε και έναν υπολογιστή ταξιδιού . Θα βλέπετε την ταχύτητα του ποδηλάτου , πόσα χιλιόμετρα έχετε κάνει , το συνολικό χρόνο που κάνατε , τη θερμοκρασία περιβάλλοντος , το μέσο όρο ταχύτητας , την ώρα κ.ά.
'Οταν ολοκληρώσετε την τοποθέτηση του ταχύμετρου , θα πρέπει να εισαγάγετε την περίμετρο α του τροχού ( συνήθως σε χιλιοστά ) .
6.1 Προτεινόμενος τρόπος .
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τον υπολογισμό της περιμέτρου α του τροχού . Ο καλύτερος τρόπος είναι ο εξής :
Μετράτε με μια μεζούρα τη διάμετρο της ρόδας ( μαζί με το ελαστικό ) π.χ. 70 εκ . Μετατρέπετε τα εκατοστά σε χιλιοστά ( 1 εκ = 10 χλστ ) :
70 εκ = 700 χλστ
Ο τύπος της περιμέτρου α του κύκλου είναι :
α = 2 * π * ρ , α = περίμετρος π = 3.14159265 ρ = ακτίνα ( 350 χλστ ) |
Με αντικατάσταση υπολογίζω το α :
α = 2199 |
7. ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
• Φοράμε πάντα κράνος .
• 'Οταν οδηγάμε , ποτέ δεν αφήνουμε τα χέρια μας από το τιμόνι . • Πριν οδηγήσουμε , ελέγχουμε όλες τις λειτουργίες του π.χ. τα φρένα , τα παξιμάδια των τροχών , το τιμόνι , τον αέρα στα ελαστικά , τα πετάλια κ.ά. |